Nabídka:


MAPA OBCE ŽATČANY

Rozpočet obce

FIRMY V NAŠÍ OBCI
 

Počasí Brno - Slunečno.cz

Mateřské centrum Budulínek

Cena a kvalita vody

STATISTIKA:

TOPlist  

Informace Finanční správy České republiky

Základní informace k nové službě – zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí prostřednictvím e-mailu

Finanční správa zavádí pro poplatníky novou službu spočívající v zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí na e-mail namísto složenky.

Poplatník přihlášený k této službě obdrží na e-mail kompletní informaci s údaji pro placení daně. Tato informace bude obsahovat obdobné údaje, jaké jsou nyní uvedeny na alonži složenky, tj. informace o výši stanovené daně, výši nedoplatku/přeplatku a údaje pro placení daně včetně QR kódu, umožňujícího platbu daně prostřednictvím internetového bankovnictví nebo mobilních platebních aplikací.

Zájemce o tuto službu odevzdá nejpozději do 15. března 2017 svému správci daně Žádost ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem.

Tato služba je určena výhradně pro poplatníky daně, kteří nemají zřízenu službu placení daně prostřednictvím SIPO a právnické osoby, které nemají zřízenu datovou schránku. Poplatníkům přihlášeným k zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem nebude zaslána složenka.

Více informací a formulář žádosti naleznete pod odkazem bit.ly/2i9sm8V.

Komu je služba určena

Počínaje zdaňovacím obdobím roku 2017 mohou poplatníci daně z nemovitých věcí (dále jen „daň“), kteří nemají zřízenu službu placení daně prostřednictvím SIPO a právnické osoby, které nemají zřízenu datovou schránku, požádat místně příslušný finanční úřad, (dále jen „správce daně“) o zasílání údajů pro placení daně prostřednictvím e-mailu. Zřizovaná služba je elektronickou podobou a plnohodnotnou náhradou za údaje zasílané každoročně poplatníkům daně prostřednictvím tištěných a poštovním přepravcem distribuovaných složenek pro placení daně z nemovitých věcí. Poplatníkům s touto zřízenou službou správce daně každoročně před splatností první splátky daně jednou zašle kompletní informaci s údaji pro placení daně na jimi určenou e-mailovou adresu, obsahující údaje o výši stanovené daně, výši nedoplatku/přeplatku a údaje pro placení daně včetně QR kódu, umožňujícího platbu daně prostřednictvím internetového bankovnictví nebo mobilních platebních aplikací. Pokud poplatník případně opomene uhradit daň včas, správce daně zašle na e-mail poplatníka vyrozumění o nedoplatku. Údaje pro placení daně i vyrozumění o nedoplatku bude přílohou e-mailu ve formátu „pdf“ souboru. Nově zřizovaná služba není určena právnickým osobám se zřízenou datovou schránkou, kterým správce daně zasílá podrobnou informaci pro placení daně do datové schránky, ani poplatníkům, kteří platí daň prostřednictvím SIPO. Těmto poplatníkům bude v případě požádání o tuto službu neformálně sděleno, že službu nelze zřídit.

Zřízení a ukončení služby

Poplatník podáním tiskopisu „Žádosti ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem“ číslo MFin 5559, vydaného Ministerstvem fi nancí (dále jen „Žádost“), u místně příslušného správce daně požádá o poskytování uvedené služby. Žádost poplatník podává způsobem uvedeným v ustanovení § 71 daňového řádu místně příslušnému správci daně. Pokud poplatník platí daň u více správců daně, pro zasílání údajů pro placení daně od každého správce daně podá Žádost každému správci daně samostatně. Údaje pro placení daně budou poplatníkovi zasílány e-mailem pravidelně každý rok do doby, než přestane být poplatníkem daně, zřídí si službu úhrady daně prostřednictvím SIPO nebo se právnická osoba stane držitelem datové schránky, anebo než poplatník požádá o ukončení zasílání údajů pro placení daně e-mailem. Případnou změnu e-mailové adresy nebo ukončení služby lze provést prostřednictvím Žádosti za stejných podmínek jako přihlášení. Pokud poplatník podá Žádost o ukončení zasílání údajů pro placení daně prostřednictvím e-mailu až po 15. březnu zdaňovacího období, bude mu obnoveno zasílání složenky pro placení daně počínaje následujícím zdaňovacím obdobím. V daném zdaňovacím období budou poplatníkovi zaslány ještě údaje pro placení daně e-mailem.

Termín pro přihlášení

Pro zaslání údajů pro placení daně e-mailem ve zdaňovacím období musí být Žádost podána místně příslušnému správci daně nejpozději do 15. března zdaňovacího období. Bude-li Žádost podána později, správce daně tuto službu poplatníkovi poskytne až od dalšího zdaňovacího období. Toto se nevztahuje na vyrozumění o nedoplatku, které může být zasláno v průběhu zdaňovacího období.

Kdy nebude služba přihlášeným poplatníkům poskytnuta

Tato služba nebude přihlášeným poplatníkům daně dočasně poskytnuta v případech, kdy správce daně z objektivních důvodů nemůže stanovit daň podle aktuálního stavu k 1. 1. zdaňovacího období před splatností první splátky daně.

Upozornění Finanční správy České republiky

Správce daně informuje poplatníky o jejich daňové povinnosti na dani z nemovitých věcí v rámci klientského přístupu bez zákonem založené povinnosti. Finanční správa České republiky upozorňuje, že budou-li údaje pro placení daně e-mailem zaslány poplatníkovi až po splatnosti daně či nebudou-li mu zaslány vůbec, nemá tato skutečnost, shodně jako u zasílaných složenek k úhradě daně, vliv na povinnost poplatníka uhradit daň v zákonem stanoveném termínu.

ŽÁDOST ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem si můžete stáhnout ZDE